نگاه صنایع به توانایی بازار نرم افزار
نوع نگاه صنايع به بازار نرم افزار داخلي و خارجي مي تواند منلع مناسبي جهت تصميم گيري توليدكنندگان اين صنعت قرار گيرد.

با ورود به فضاهای اینترنتی در جهت کسب نظراتی نسبت به توانایی ها و تاثیرات ناشی از عملکرد تولیدکنندگان نرم افزارها، عمدتا شاهد گزارشات و مسابقات نقد و بررسی و نظایر آنها هستیم که بیشتر بهانه ای برای تبلیغات این مجموعه ها می باشند، نه نگرشی نقد گونه . این اتفاق بی تردید در مسیر پیشرفت صنعت نرم افزار هیچگونه اثر مثبتی نخواهد داشت چرا که ضعف و قوت ها به درستی شناسایی نشده است و در ادامه یقینا هیچ برنامه ای نیز برای بهبود آنها شاهد نخواهیم بود و متاسفانه این رخ داد موجب تاخیر در اخذ تصمیم لازم برای تغییرات بنیادین در تولید محصولات خواهد بود. آنگونه که بارها شاهد آن بودیم که برخی از تولیدکنندگان تا حدی قابل توجه ای با تاخیر نسبت به ایجاد تغییر و یا تولید محصولات جدید خود پرداختند که بخش کثیری از مشتریان و کاربران خود را از دست داده اند.

برای رشد و توسعه صنعت نرم افزار زمان آن رسیده تا پای صحبت صنایع مختلف و فعالان واحدهای سازمانی آنها بنشینیم و نظرات آنها را با هدف جمع بندی جامع و قابل انتقال به تولیدکنندگان نرم افزارها دریافت نماییم . به همین منظور می بایست راه های رسیدن به این نظرات را شناسایی و نحوه انتقال آن را تعیین نماییم:

برخی از راه های شناسایی و انتقال نظرات :

۱)به سایتهای شرکتهای نرم افزاری مراجعه کنیم و نظراتمان را ثبت و نسبت به دریافت نتیجه پیگیر باشیم.

۲)در فضاهای تخصصی و حرفه ای مشاغل و صنایع ، نقدهای سازنده خود را بیان کنیم . در این فضاها برخی از تولیدکنندگان نیز حاضر می باشند.

۳)از شرکت در بازی های مسابقه ای نقد و بررسی نرم افزارها و برندها پرهیز کنیم. اساس این کار غیر ممکن است چرا که هر شرکت نرم افزاری دارای مشخصات و توانمندی و ظرفیتهایی است که می بایست صرفا با خواسته کاربران از لحاظ اصول فنی مورد انتظار ، نوع چیدمان فرآیندها ، نوع طراحی فرمها و ... مورد بررسی قرار گیرد و هیچ نرم افزاری با هدف مقایسه و یا مقابله با محصولی از برند دیگری تولید نشده است، بلکه محصول ایده پردازی طراحان خود متناسب با نیازهای شناسایی شده آنها و توانمندی تیم تولید آن به وجود آمده است . اما با سطح کیفیتهای متفاوت نسبت به طرح تنظیمی آن محصول ، قوی تر یا بالعکس.

۴)گزارش ها و مقالات نقد و بررسی خود را در سایت های تجارت الکترونیک نرم افزار ثبت نموده و امکان مطالعه آنها را برای عموم میسر سازیم.

۵)نظرات و ایده های خود را با مشاورین نرم افزار در میان گذاریم.

و ...

ضمنا فضای نظرسنجی این مقاله نیز می تواند فرصت مناسبی برای درج نقطه نظرات شما همراهان رابین در خصوص این مقاله و موضوع و طرح اعلام شده باشد تا با انتقال تجربیاتتان یاری رسان صنعت نرم افزار باشیم و محصولاتی بسیار قدرتمند تر از امروز را در آینده کاربری کنیم.

اشتراک گذاری

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد