تکنولوژی براي ارتباط با مشتریان

22

اردیبهشت

بهره برداري از تكنولوژي توان و ظرفيت عملكرد هر واحد بازاريابي و فروشي را تقويت و توسعه مي بخشد.

تکنولوژی که حالا دیگر جزو جدایی ناپذیر زندگی هر یک از ما شده است ، مفهوم بسیار گسترده ای دارد و در قالب و بسترهای متفاوت و گوناگونی مانند موبایل ، تبلت ، اینترنت و ... به کمک انسان امروزی آمده است و سعی در حل مشکلات و معضلات روزمره شخصی ، اجتماعی و کاری ما دارد . در مقالات وبلاگ به مفهوم تکنولوژی پردخته ایم، تکنولوژی از منظری دیگر از دو لغت یونانی تشکیل شده ، تکنو که به معنای هنر است و لوژِی به معنای علم و دانش .تکنولوژی در واقع  محصول تلاش و تفکر انسان است و نتیجه آن تولید و ابداع ابزارها و وسایلی است که بتواند قابلیت های فیزیکی ما را بالاتر برد و به پیشرفت دنیا کمک کند .  

     دنیای تجارت قرن بیست و یکم بدون تکنولوژی قابل تصور نیست. هر کار و فعالیت تجاری هر چقدر کوچک هم که باشد باز هم نیازمند تکنولوژی است. تمامی فعالیت های صنایع ، شرکت ها و سازمانهای تجاری حول محور مشتری می گردد و تکنولوژِی در این زمینه توانسته کمک بزرگی به آنها داشته باشد که از مهمترین آن ، تکنولوژی ارتباط با مشتریان و شناسایی و درک نیازها و خواسته های آنها از طریق سایتها و اپلیکیشن های نرم افزاری را می توان نام برد.

      تکنولوژي های مورد استفاده جهت ارتباط با مشتریان در صنعت نرم افزار غالبا در سه دسته عملیاتی مورد بهره برداری قرار می گیرند:

۱.ارتباط جهت جذب مشتری

۲.ارتباط جهت فروش

۳.ارتباط جهت پشتیبانی

تمامی حوزه های فوق در صنعت نرم افزار به شکل بسیار تنگاتنگی با بهره برداری از تکنولوژی های ارتباطی همراه گشته و از این اتفاق نتایج بسیار قابل توجه ای را در حال استفاده دارد.

یکی از نکات قابل توجه دیگر از بهره برداری از تکنولوژی ها را می توان به نوع و نگرش و ملیت تولید کننده های آن اشاره نمود . در بازار تجارت کنونی کارشناسان صنعت نرم افزار از ترکیب دو گروه تولید کننده ابزارها بهره مند هستند:

۱.تکنولوژی های ارتباطی خارجی ( سرویس های ریموت و شبکه های مجازی خارجی و ... )

۲.تکنولوژی های ارتباطی داخلی (سایت ها و اپلیکیشن ها و شبکه های مجازی داخلی و ... )

اشتراک گذاری

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد