تاثیر تاییدیه ها در نگاه مشتریان
اثرگذاري در ذهن مشتريان سازمان با نمايش مجموعه اي از تاييديه ها افتخارات سازمان به عنوان تابلو موفقيت مي تواند مفيد واقع گردد.

انسان ذاتا موجودی کمال گرا است و برای رسیدن به بهترین ها تلاش میکند ، این تلاشها در سازمانها به شکل وسیع تری مشاهده می گردد. مجموعه تلاشهایی که با هدف کسب بهترین جایگاه های بازار و صنعت به انجام می رسد. کسب این جایگاه ها عمدتا به شکل رضایتنامه هایی از مشتریان ، دیپلم های افتخار از همایش ها و جشنواره ها و مراسم های ارزیابی مختلف شناخته شده اند و معمولا محل خاصی نیز برای نمایش به دیگران در محل سازمانها و یا صفحه های اینترنتی و سایتهای شرکتها را به خود اختصاص داده اند. در این فرصت قرار است تا در خصوص تاثیرات این افتخارات و جوایز بر جذب مشتریان جدید و یا تمدید قراردادهای پشتیبانی و فروش محصولات تکمیلی در صنعت نرم افزار بپردازیم و نظر شما همراهان رابین را در این خصوص جویا گردیم.

برای بررسی دقیق تاثیرات جوایز و افتخاراتی که در بالا هر یک را برشمرده ایم می بایست آنها را در هر یک از محل ها به صورت تفکیکی ارزیابی نمایید :

پستهای صفحه های مجازی :

با عضویت در صفحه های مجازی بسیاری از تولیدکنندگان در صنعت نرم افزار به طور متوالی پستهایی را دریافت و یا مشاهده خواهیم نمود که از افتخارات و کسب گواهینامه های متعدد و رنگارنگ صحبت میکنند . آیا تا کنون قبل از این تولیدکنندگان تاثیرات این پستها را بررسی نموده اند و یا اصلا تمایل خوانندگان را به مشاهده آنها جویا شده اند . در برخی از صفحه ها تعداد آنها به حدی بالاست که شما را به اشتباه خواهند انداخت و تصور خواهید نمود که صرفا وارد یک صفحه تبلیغاتی شده اید و در برخی موارد درجه بی توجهی مسئولین این صفحه ها تا حدی بالاست که در مراجعه های حضوری و مشاهده همه این افتخارات بر روی دیوار محل آن تولید کننده حیرت زده خواهید شد . آیا میزان مدیریت در اطلاع رسانی ها مورد بررسی قرار می گیرد و تولید کنندگان به صورت برنامه ریزی شده ای در حال پست گذاری هستند.

سایتهای اینترنتی تولیدکنندگان:

سایتهای اینترنتی نیز همانند صفحه های مجازی فضاهایی مخصوصی در آنها برای نمایش موفقیتهای تولید کنندگان توسط آنها و یا توسعه دهنده سایتشان تعبیه شده است . اما نکته ای که می توان به صورت تکمیلی بدان اشاره نمود. نوع و مدل تهیه محتوایی است که در آنها نهاده شده اند و در ادامه لینک آن از طریق پستی خاص در صفحه های مجازی به اشتراک درآمده است . عمده اینگونه اطلاع رسانی ها را ما از طریق عکسهایی از لوح ها و یا نمادهای افتخارات در سایتها مشاهده می کنیم . البته طی سالهای اخیر برندهای موفقی در صنعت نرم افزار برای تولید محتواهای گفتاری و تصویری هدفمندتری نیز اقدامات خو.بی را به انجا رسانده اند . حال سایرین چه اقدامی را می بایست به انجام رسانند؟ آیا همچون گذشته به کپی برداری ادامه دهند یا راه دیگری را پیش بگیرند . البته راههای خردمندانه تر یقینا نیازمند مشورت و یاری متخصصین این حرفه است، حضور قدرتمند آنها را جدی بگیریم.

محل جلسات دمو نرم افزارها :

وقتی به محل جلسات دمو نرم افزار شرکتهای تولیدکننده آنها سری می زنیم، مجموعه جوایز و تابلوهایی از افتخار و رضایتنامه های مشتریانشان که به گونه های هنرمندانه ای چیدمان شده اند را می بینیم. بی تردید در نگاه اول چشم نوازی آنها باعث می شود تا توجه ها را به خود جلب نمایند. اما با شروع جلسه و آغاز مباحث داغ بررسی محصولات بی تردید توجه ها به سمت موضوعات تخصصی خواهد رفت که مشتری بر روی آن هدفگذاری خرید خود را تنظیم نموده است. آیا این اتفاق یک روال معمول است و یا اینکه تولیدکنندگان چیدمان آنها را با هدف های تخصصی هماهنگ ننموده اند تا در طول بحث توجه به آنها از درجه اهمیت خارج نگردد و یا اینکه همه این اتفاقات صرفا ناشی از نوع نگرش مشتری است ، در صورت تمایل آنها توجه به افتخارات و جوایز دایما در طول جلسه با هیجان بالایی خواهد ماند و در غیر اینصورت خیر.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده کاملا مشخص است که کسب تمامی تاییدیه ها و افتخارات بی تردید می تواند در نوع نگاه مشتریان تاثیرگذار باشد، اما جنس و گونه هر یک از آنها و نحوه نمایش و طرح هر یک در طول اطلاعات ارسالی برای مشتریان و بیان آنها بی تردید نیازمند هدفگذاری معین بر اساس تفکر و مشورتی هوشمندانه خواهند بود .

اشتراک گذاری

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد