بازار نرم افزار در شهرستانها
در صنعت نرم افزار فعاليت آن در سطح شهرستانهاي كشور مي تواند تا حدودي بنا به موقعيت جغرافيايي و ميزان و نوع فعاليتهاي اقتصادي موفق يا ناموفق باشد.

صنعت نرم افزار در کشور ما از نظر تنوع محصولات و خدماتی که در آن ارائه می گردد، تقریبا نیازهای گوناگون کاربران نرم افزارهای تخصصی را پوشش می دهد و به نوعی در تمامی ظرفیتهای مورد نیاز بازار ، حضور تولیدکنندگان نرم افزار از نظر تعدد و کیفیت محصولات و خدمات شایان تقدیر و تشکر است. اما یک نکته مهم در این صنعت توجه رابین را به خود جلب نموده است . پراکندگی جغرافیایی نکته ای است که در صنعت نرم افزار با میزان رشد و توسعه آن در سطح ملی از تطابق لازم برخوردار نمی باشد ما شاهد حجم گسترده ای از کاربران در شهرستانها هستیم که از محصولات نرم افزاری ای استفاده می نمایند که تولید آن در پایتخت صورت می گیرد آن هم در حالی که در بسیاری از آن استانها تولیدکنندگان فوق هیج نماینده ای از خود نداشته و خدمات صرفا از مرکز ارائه می گردد.

چنانچه برای بررسی محصولات نرم افزاری در حوزه های مختلف کاربردی آنها ، بررسی و شناسایی تولیدکنندگان آنها را شروع کنیم با مجموعه های بسیاری آشنا خواهیم شد که در آن حوزه فعال می باشند و تولیدات آماده ای را در اختیار دارند ، اما هنگاهی که به محل آدرس آن سازمانها رجوع می کنیم عمدتا با آدرسهایی در شهر تهران روبرو خواهیم شد . در این فرصت تلاش داریم با توجه به نبود نقد و بررسی در فضاهای مطالعاتی صنعت نرم افزار نسبت به وضعیت کنونی بوجود آمده ، برخی از دلایل بروز این واقعه را شناسایی و به تشریح آنها بپردازیم . به همین منظور در طول چندین روز متوالی همکاران ما در رابین تلاش نمودند تا با هدف بررسی وضعیت کنونی بازار تولید نرم افزار در شهرستانها با برخی از فعالان این صنعت ارتباط تلفنی برقرار نمایند . در گزارشی که در پایان این تلاشها بدست آمده است ، نتیجه خارق العاده ای را ارائه نمود . جالب است که بدانیم هیچکدام از این تماسها نتیجه ای را به همراه نداشته و هر یک از این سازمانها پاسخ به سوالات و ادامه مکالمه را به تماسی از سوی خودشان موکول نمودند . این اتفاق را چگونه باید تفسیر نمود ؟ آیا این نوع عکس العمل ها نتیجه ای برای آنها داشته است ؟‌ آیا پاسخ به سوالات نتایج زیان آوری را بوجود می آورد؟

مشاوران نرم افزار رابین اهداف مختلفی را در صنعت نرم افزار برای خود تعریف نمودند که یکی از مهمترین آنها توجه به توانایی ها و استعدادهای تولید نرم افزار در شهرستانهاست و خواهان آن است که این مجموعه ها بتوانند در سطح کلان جامعه معرفی گردند و از این بازار بزرگ سهم بیشتری از جامعه را با نرم افزارهای خود آشنا سازند و تعداد کاربرانشان را افزایش دهند. لذا در این مسیر بدون در اختیار داشتن اطلاعات دقیق ، صحیح و بروز امکان ارائه خدمت مناسب میسر نخواهد بود . بنابراین تلاش ما بر آن است تا از طریق نظرات ثبت شده شما همراهان رابین ، بخصوص فعالان صنعت نرم افزار در شهرستانها از وضعیت کنونی بازار ، مشکلات و حتی توانمندی های ناشناخته مطلع گردیم و بتوانیم با پیگیری هر یک از آنها به اهداف تعریف شده در بالا دست یابد. با ما از فعالان ، کاربران ، نیروهای انسانی حاضر ، ایده ها ، نیازها ، مشکلات و هر آنچه که در ارتباط با بخش تولید محصولات در صنعت نرم افزار شهرستانها می باشد سخن بگویید.

اشتراک گذاری

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد